پست الکترونیکی
بسیاری از مراکز برای تحویل مدارک از پست الکترونیکی استفاده می کنند . پست الکترونیکی ، از یک نرم افزار برای تبادل پیام ها و یک صندوق پستی مرکزی که بهره گیر جواز دسترسی به آن را از طریق ثبت نام به دست آورده تشکیل شده است . با استفاده از بسته های نرم افزاری پست الکترونیکی مانند MSM ، MS Exchange ، Lotus Notes ، یا دیگر نرم افزار های ارتباطی ، می توان پیام های کوتاه را تایپ و ارسال کرد . مدارکی که ساختارهای پیچیده تری دارند ، به عنوان پیوست یک نامه الکترونیکی ارسال می گردند . امکان ارسال صفحه گسترده ها ، پایگاه های اطلاعاتی و اسناد پردازش شده به صورت پیوست نامه وجود دارد . یعنی، گیرنده پس از دریافت نامه الکترونیکی ، بسته های نرم افزاری را نیز دریافت می کند . بسیاری از سازمان ها ، با استفاده از پست الکترونیکی داخلی خود ، مستقیماً به دیگر سازمان ها نامه ارسال کرده و یا از آنها نامه دریافت می کنند . می توان یک پست الکترونیک داخلی ایجاد کرد که به سیستم پست الکترونیک مرکزی شرکت ارتباط مستقیم دارد .